1. Wyjaśnienie wyrażeń użytych w regulaminie
- Sprzedający – Grzegorz Paterski prowadzący działalność gospodarcza pod firmą Kawał Dechy Grzegorz Paterski z siedzibą w Poznaniu przy ul. Koszalińskiej 68, NIP 9950014487, REGON 300676308
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady świadczenia usług oraz korzystania z serwisu internetowego, którego operatorem jest Sprzedający.
- Sklep Internetowy lub Sklep – internetowa platforma handlowa umieszczona pod adresem https://www.kawal-dechy.pl.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej posiadająca zdolność do czynności prawnych, korzystająca ze Sklepu Internetowego.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupów w Sklepie Internetowym w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem jest także Klient będący osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Konto Klienta– dobrowolna usługa dodatkowa, za pomocą której Klient wprowadza dane do Sklepu Internetowego i nimi administruje, a dane te są przechowywane przez Sprzedającego.
- Login – oznaczenie Klienta (ciąg znaków), które stanowi które umożliwia późniejszą identyfikację klienta.
- Hasło – ciąg znaków wybranych przez Klienta, który powinien składać się z co najmniej 8 znaków umożliwiający logowanie się do Konta Klienta. Zalecane jest, by używać jednocześnie małych i dużych liter, a także cyfr i znaków specjalnych, a także nie korzystać z haseł wykorzystywanych w innych usługach, szczególnie w kontach pocztowych.
- Usługi – wszelkie świadczenia wykonywane przez Sprzedającego na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Punkt Odbioru – miejsce, w którym odebrać można zrealizowane przez Sprzedającego zamówienie lub miejsce, do którego to zamówienie jest dostarczane.
- Serwis Pośrednictwa Finansowego – współpracujący ze Sprzedającym serwis świadczący na żądanie Klienta zgłoszone ze Sklepu Internetowego Sprzedającego usługę dokonywania płatności z wykorzystaniem określonych instrumentów płatniczych. w chwili obecnej jest to PayPro S.A. w Poznaniu (dostawca produktu pod nazwą „Przelewy24”), ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 779-236-98-87 REGON: 301345068 KRS: 0000347935.
2. Przedmiot Regulaminu
Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w szczególności dokonywania w nim zamówień na produkty, dostarczania ich Klientowi, dokonywania płatności za zamówione produkty, odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
3. Wymagania techniczne niezbędne do skorzystania z usług Sklepu Internetowego oraz techniczne środki ochrony
- Do korzystania ze Sklepu Internetowego niezbędny jest dostęp do sieci Internet oraz urządzenia, na którym prawidłowo zainstalowana została przeglądarka internetowa Microsoft Internet Explorer w wersji co najmniej 8.0 lub Mozilla Firefox w wersji co najmniej 28 lub inna przeglądarka odpowiadająca parametrami dwóm wyżej wymienionym. Zalecane jest korzystanie z najnowszej/aktualnej wersji przeglądarki. Przeglądarka powinna być skonfigurowana w taki sposób aby obsługiwać skrypty Java Script. Na urządzeniu, z którego Klient korzysta w celu korzystania z usług Sklepu Internetowego powinno być zainstalowane oprogramowanie Adobe Flash Player w wersji 9.0 lub nowszej. Klient powinien posiadać właściwie skonfigurowane i aktywne konto poczty elektronicznej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- W celu właściwego świadczenia Usług Sprzedający korzysta z plików cookies (informacji zapisywanych przez serwer na komputerze Klienta, które odczytywane są przy każdym połączeniu się przeglądarki internetowej). Wskazane pliki są niezbędne do właściwego świadczenia usług przez Sprzedającego. Korzystanie ze Sklepu i składanie zamówień oznacza zgodę Klienta na zapisywanie cookies. Szersza informacja o tym jak działają pliki cookies umieszczona jest w polityce prywatności.
- W celach bezpieczeństwa Sprzedający korzysta w komunikacji z protokołu HTTPS, dzięki czemu dane Klienta są szyfrowane na czas ich przesyłania. Sprzedający zaleca Klientowi sprawdzanie w przeglądarce, w pasku adresu strony, czy połączenie jest bezpieczne oraz czy certyfikat jest wystawiony na Sprzedającego.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań by świadczone Usługi były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Usług w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością jego modernizacji lub rozbudowy.
4. Postanowienia ogólne
- Klient może bezpłatnie pobrać niniejszy Regulamin, a także utrwalić go i odtworzyć.
- Klientowi zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym lub wulgarnym. Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego oraz podejmowania jakichkolwiek innych działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Sklepu Internetowego.
- Klient uprawniony jest do korzystania ze Sklepu Internetowego jedynie zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Kontakt ze Sprzedającym można uzyskać:
- pod numerem telefonu: 509 269 340,
- kierując korespondencję na adres: Kawał Dechy Grzegorz Paterski, ul. Koszalińska 68, 60-480 Poznań,
- wysyłając wiadomość e-mail na adres: sklep@kawal-dechy.pl.
5. Produkty, ceny oraz główne cechy świadczenia Sprzedającego
- Wszystkie ceny i opisy produktów umieszczane są na stronie internetowej sklepu. Ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Ceną wiążącą jest cena towaru podana na stronie sklepu internetowego w chwili składania zamówienia przez Klienta.
- Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy. Koszty dostawy podawane są w trakcie składania zamówienia przez Klienta i zależą od wybranego sposobu dostawy, mogą także zależeć od wielkości zamówienia. Całkowity koszt zamówienia, na który składają się cena produktów oraz koszty dostawy, wskazany jest przed złożeniem zamówienia.
- Sprzedający może prowadzić akcje promocyjne oraz wyprzedaże. Promocje nie podlegają łączeniu, chyba, że co innego wynika z regulaminu danej promocji.
- Informacje o produktach umieszczone na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią ofert, lecz są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia rzeczy bez wad.
6. Konto Klienta
- Zamówienia w Sklepie Internetowym mogą być składane zarówno przez Klientów posiadających Konto Klienta, jak i przez Klientów, którzy takiego konta nie posiadają.
- Założenie Konta Klienta jest nieodpłatne i dobrowolne.
- Z Konta Klienta można korzystać również w ramach innych dostępnych na stronie Usług, jeśli takie są dostępne.
- W celu założenia Konta Klienta Klient powinien wypełnić umieszczony na stronie formularz rejestracyjny poprzez wpisanie wymyślonej przez siebie nazwy użytkownika (może to być adres meilowy), wpisanie swojego adresu poczty elektronicznej i wymyślonego przez siebie hasła oraz potwierdzenie zapoznania się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego świadczenia usług drogą elektroniczną, polegających na utrzymaniu Konta Klienta, a także potwierdzenie zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu.
- W celu ostatecznego potwierdzenia i założenia Konta Klienta Klient powinien wybrać polecenie „Zarejestruj się”.
- Na Konto Klienta można logować się poprzez użycie przycisku „Zaloguj się”, który jest dostępny z poziomu menu strony, a następnie podanie Nazwy użytkownika i hasła do Konta Klienta.
- Wprowadzenie innych danych nie jest wymagane do utworzenia Konta Klienta, ale może być niezbędne do korzystania z Usług Sprzedającego, w tym Sklepu.
- W ramach Konta Klienta Klient może podać swoje imię i nazwisko, wyświetlana nazwa, adres e-mail, adres zamieszkania i adres dostaw – w tym celu powinien uzupełnić formularz odpowiednimi danymi. Te dane są niezbędne do korzystania ze Sklepu.
- Zakazane jest udostępnianie przez Klienta loginu i hasła dostępu osobom trzecim. W przypadku stwierdzenia udostępnienia hasła osobom trzecim Klient może utracić dostęp do Konta Klienta.
- Do zarządzania Kontem Klienta niezbędny jest dostęp do korespondencji przychodzącej na podany przez Klienta adres e-mail. Utrata dostępu do tej korespondencji może wiązać się z utratą Konta Klienta.
- W przypadku, w którym Klient chciałby usunąć Konto Klienta ze Sklepu Internetowego, powinien przesłać prośbę o usunięcie Konta Klienta na adres sklep@kawal-dechy.pl, z adresu e-mail przypisanego do Konta Klienta.
- Sprzedający usunie Konto po 5 latach niekorzystania z Konta Klienta przez Klienta.
- Konto zostanie także usunięte po powzięciu przez Sprzedającego wiadomości o śmierci Klienta.
- Konto Klienta może zostać zablokowane lub usunięte przez Sprzedającego w przypadku, w którym uzna działanie Klienta za sprzeczne z dobrymi obyczajami, wpływające negatywnie na wizerunek Sprzedającego, Sklepu Internetowego lub ich renomę, a także w sytuacji, w której działania takie byłyby szkodliwe dla Sklepu Internetowego oraz w sytuacji jeżeli działania takie naruszałyby powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Usunięcie Konta jest równoznaczne z rozwiązaniem z Klientem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym.
- Klient, którego Konto zostało przez Sprzedającego zablokowane lub usunięte, może założyć nowe Konto wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego.
7. Składanie zamówień
- Informacje o produktach oraz usługach dostępnych w ofercie Sklepu, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- W celu złożenia zamówienia Klient powinien wybrać produkt, w niektórych przypadkach jego parametry, jego ilość i wybrać polecenie „Do koszyka”. Po tym może kontynuować zakupy albo przejść do finalizacji zamówienia korzystając z przycisku „Zobacz koszyk” lub z ikony koszyka. W przypadku finalizacji zamówienia Klient powinien przejść do koszyka i wskazać ilość sztuk zamawianego produktu, następnie wybrać polecenie „dostawa i płatność”. Przed wybraniem polecenia „dostawa i płatność” Klient ma możliwość złożenia zamówienia na usługę grawerowania.
- Sprzedający może wprowadzić ograniczenie maksymalnej liczby sztuk danego towaru objętej jednym zamówieniem. Informacja o maksymalnej liczbie produktów danego towaru objętych jednym zamówieniem umieszczona będzie na stronie zawierającej informacje o danym produkcie.
- Jeśli Klient chce skorzystać z automatycznego uzupełnienia danych zapisanych w Koncie Klienta, przed przejściem do kasy powinien zalogować się na Konto Klienta.
- Jeżeli Klient składa zamówienie bez zakładania Konta Klienta powinien wypełnić formularz (w tym wskazać swoje dane, adres dostawy, sposób dostawy, zaakceptować regulamin). Dane niezbędne do złożenia zamówienia są oznaczone czerwoną gwiazdką. Strona poinformuje też o nieuzupełnieniu wymaganych pól w chwili próby dokonania zakupu. Wprowadzenie innych, wskazanych w formularzu danych nie jest wymagane do złożenia zamówienia bez zakładania Konta Klienta.
- Na stronie, na której umieszczony został formularz do podania danych w celu realizacji zamówienia, Klient może także wskazać, że chce jednocześnie założyć Konto Klienta. Wówczas powinien wprowadzić wymyślone przez siebie hasło.
- Klient może także wskazać czy chce otrzymać fakturę VAT – w tym celu powinien podać dane firmy, w tym jej „nazwę” oraz NIP. W polu „Dodatkowe informacje” Klient może złożyć oświadczenie, że zakup ma charakter zawodowy, co oznacza, że w ramach zawieranej umowy nie jest Konsumentem.
- Klient może wskazać także inny adres dostaw – w tym celu powinien wybrać opcję „Inny adres dostawy” i uzupełnić formularz odpowiednimi danymi.
- Klient może podać swoje uwagi w polu „Dodatkowe informacje”.
- W przypadku, w którym taka opcja jest dostępna w chwili składania zamówienia: Klient może wybrać formę płatności. W przeciwnym przypadku możliwa jest tylko płatność w formie przelewu tradycyjnego.
- Po weryfikacji zamówienia oraz zaakceptowaniu regulaminu Sklepu Internetowego Klient może złożyć zamówienie poprzez wybór polecenia „Kupuję i płacę”.
- Po wyborze polecenia „Kupuję i płacę” Klient zostanie przeniesiony do strony potwierdzenia zamówienia. Jeżeli Klient wybrał natychmiastową formę płatności, zostanie wcześniej przeniesiony do strony Serwisu Pośrednictwa Finansowego.
- Poprzez złożenie zamówienia Klient składa Sprzedającemu ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów. Po złożeniu zamówienia Sprzedający wyśle Klientowi na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia zamówienia. Następnie, po dokonaniu płatności przez klienta, Sprzedający prześle wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji – stanowi to oświadczenie o przyjęciu oferty przez Sprzedającego. Wiadomość Sprzedającego, o przyjęciu zamówienia do realizacji stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. Klient powinien utrwalić i zachować tę wiadomość e-mail.
- W przypadku braku dostępności produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia z innych przyczyn, Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego o zaistniałej sytuacji pocztą elektroniczną – poprzez wysłanie informacji na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- W określonej powyżej sytuacji Klient może anulować zamówienie. Jeśli Klient dokonał zapłaty za zamówiony przedmiot, Sprzedający zwróci Klientowi zapłaconą kwotę zgodnie z zasadami wskazanymi w § 14.
- Po dokonaniu wysyłki zakupionego towaru, Sprzedający w ramach realizacji umowy z Klientem może przesłać Klientowi na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Klient nie jest zobowiązany do jej wypełnienia.
8. Zmiana zamówienia
- Do momentu przygotowania do wysłania przez Sprzedającego przedmiotu zamówienia do Klienta, Klient może dokonać zmian w zamówieniu, w tym zrezygnować z całości lub części zamówienia, dokonać zmiany adresu dostawy lub zmiany danych na fakturze.
- Zmiany w zamówieniu mogą być wprowadzane poprzez kontakt ze Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: sklep@kawal-dechy.pl lub innym adresem wskazanym na stronach Sklepu Internetowego lub pod adresem, z którego przyszła wcześniejsza, dotycząca zamówienia korespondencja.
- Zmiany zlecane będą dokonywane po zweryfikowaniu Klienta jako osoby, która złożyła dane zamówienie.
- Zmiana zamówienia zostanie potwierdzona przez Sprzedającego poprzez wysłanie informacji na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia, a także widoczna będzie po zalogowaniu się do Konta Klienta i wybraniu zakładki „Zamówienia”.
- Status zamówienia widoczny jest po zalogowaniu się do Konta Klienta w zakładce „Zamówienia”.
- W przypadku rezygnacji z całości lub części zamówienia, w przypadku w którym zapłata nastąpiła z góry, zwrot ceny nastąpi na zasadach wskazanych w § 14 Regulaminu.
9. Formy płatności
- Klient może dokonać zapłaty za zamówiony towar w następujący sposób:
- przelewem bankowym – przed odbiorem przedmiotu zamówienia dostarczanego przez dostawcę usług kurierskich lub pocztowych oraz w przypadku odbioru osobistego u Sprzedającego,
- w przypadku, w którym taka opcja jest dostępna w chwili składania zamówienia: kartą płatniczą lub poprzez inne płatności online w Serwisie Pośrednictwa Finansowego akceptowanego w danym momencie przez Sprzedającego – przed odbiorem przedmiotu zamówienia dostarczanego przez dostawcę usług kurierskich lub pocztowych oraz w przypadku odbioru osobistego u Sprzedającego.
- Usługi oferowane przez serwisy pośrednictwa finansowego są realizowane przez te serwisy, na zasadach określonych w regulaminach tych serwisów, a rozliczenia transakcji przeprowadzane są za pośrednictwem centrów rozliczeniowych tych serwisów. Korzystanie z usług płatniczych tych serwisów wiąże się z przekazaniem im danych osobowych niezbędnych do przeprowadzenia transakcji.
- Realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu, przez Sprzedającego od podmiotu realizującego płatność, potwierdzenia poprawnego dokonania płatności, a w przypadku przelewu bankowego, po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedającego.
- W przypadku zapłaty za zamówiony towar przelewem bankowym Klient powinien dokonać zapłaty w terminie 7 dni od dnia otrzymania od Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedającego zamówienia. W przypadku braku zapłaty Sprzedający uprawniony jest do anulowania zamówienia, o czym poinformuje Klienta wysyłając wiadomość adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
- Sprzedający prowadzi sprzedaż i realizuje wysyłkę wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedający nie realizuje przesyłek poza granice Rzeczpospolitej Polskiej.
10. Rabaty
- Klient może skorzystać z kodu rabatowego otrzymanego od Sprzedającego lub innego podmiotu, który nabył kod od Sprzedającego.
- Klient może skorzystać z kodu do końca okresu ważności danego kodu. Klient informowany jest o terminie ważności kodu w momencie udostępnienia mu danego kodu przez Sprzedającego lub poprzez umieszczenie informacji o terminie ważności na kuponie zawierającym numer kodu. Skorzystanie z kodu jest niemożliwe po upływie daty ważności danego kodu rabatowego.
- Kod rabatowy nie może być łączony z innym kodem rabatowym, o ile regulamin danej promocji dotyczącej innych kodów rabatowych nie stanowi inaczej.
- Skorzystanie z rabatu następuje poprzez wpisanie kodu w znajdujące się w „koszyku” pole formularza pojawiającego się po wyborze polecenia „Masz kupon? Kliknij aby go użyć.” i zatwierdzenie przyciskiem „Zastosuj”.
11. Dostawa
- Przedmiot zamówienia może być dostarczony za pośrednictwem dostawcy usług kurierskich lub pocztowych (w zależności od aktualnie udostępnionych przez Sprzedającego możliwości i wyboru Klienta) pod wskazany przez Klienta adres, do wybranego przez Klienta Punktu Odbioru lub odebrany przez Klienta we własnym zakresie pod adresem sklepu firmowego podanym w wielu miejscach na stronie (np. w stopce lub na stronie kontakt)
- Sprzedający może na swój koszt i w porozumieniu z Klientem wybrać innego dostawcę niż wybrany przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Towar zostanie dostarczony w terminie do 14 dni roboczych od dnia dokonania przez Klienta płatności lub zawarcia umowy (przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego) w przypadku płatności przy odbiorze.
- Niewywiązanie się z powyższego terminu przez Sprzedającego uprawnia Klienta do odstąpienia od umowy.
12. Odstąpienie od umowy
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Konsument, który dokonał zakupu towarów lub zamówienia usług w Sklepie Internetowym, może odstąpić od umowy bez podania przyczyn i bez ponoszenia kosztów (z zastrzeżeniem wynikającym z ust. 6 poniżej), w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania zamówionego towaru, od daty otrzymania przez Konsumenta ostatniej części zrealizowanego zamówienia – jeżeli zamówienie jest realizowane w częściach, a w przypadku zamówienia usług od dnia zawarcia umowy. Dla zachowania czternastodniowego terminu wystarczające jest wysłanie przed jego upływem oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi między innymi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Informacja o zastosowaniu tego przepisu znajduje się w opisie danego produktu.
- W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy można skorzystać ze wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu produktu Sprzedającemu w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakteru produktu, jego cech i funkcjonowania.
- Klient powinien dokonać zwrotu Sprzedającemu produktu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy koszt zwrotu towaru ponosi Konsument.
- Klient może zwrócić produkt:
- w siedzibie Sprzedającego,
- poprzez odesłanie ich na adres Sprzedającego.
- Sprzedający zwróci Klientowi uiszczoną przez niego kwotę (w tym koszty dostarczenia rzeczy) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Sprzedającemu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot należności nastąpi na zasadach określonych w § 14 Regulaminu.
13. Reklamacje
- Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonych produktów z umową. Klient ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu (dwóch) lat od daty wydania mu danego produktu przez Sprzedającego.
- Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania:
- w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania żądania w przypadku, gdy Klient będący Konsumentem zażąda wymiany rzeczy lub usunięcia wady lub obniżenia ceny rzeczy,
- w ciągu 30 dni kalendarzowych w pozostałych przypadkach.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego Klient będący Konsumentem powinien dostarczyć reklamowany produkt lub produkty wraz z dowodem zakupu tego produktu (produktów) do Sprzedającego i opisem reklamacji (wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu).
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta będącego Konsumentem, Sprzedający niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Klienta, o którym mowa w zdaniu poprzednim, oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. w przypadku braku możliwości wymiana produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny Sprzedający zwróci należność niezwłocznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient, który nabył produkt w celu związanym bezpośrednio z jego działalnością zawodową lub gospodarczą (tj. niebędący Konsumentem) może złożyć reklamację stosownie do obowiązujących przepisów prawa. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ograniczona jest do wysokości kwoty, jaką taki Klient zapłacił za dany towar.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną przez osoby trzecie, w tym w szczególności świadczonych przez serwisy pośrednictwa finansowego, rozpatrywane są przez te osoby trzecie na zasadach i w trybie określonym w regulaminach świadczenia usług przez te osoby.
14. Zwrot należności
- Sprzedający zwróci kwotę uiszczoną przez Klienta w przypadku:
- odstąpienia przez Klienta od umowy,
- anulowania opłaconego z góry zamówienia lub jego części,
- uznania reklamacji i braku możliwości naprawy uszkodzonego produktu lub wymiany na nowy.
- Należność zostanie zwrócona Klientowi na jego rachunek bankowy.
- W przypadku, w którym zwrot w określony powyżej sposób jest niemożliwy, Sprzedający wezwie Klienta do podania danych niezbędnych do dokonania zwrotu.
- W dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu, o którym mowa powyżej lub opóźnienie terminu zwrotu, jeżeli Klient, pomimo wezwania go przez Sprzedającego, nie wskaże numeru rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot, lub gdy nie przekaże Sprzedającemu wszystkich danych niezbędnych do dokonania zwrotu, lub wskaże błędny numer rachunku, dane adresowe, czy dane imienne.
- Jeżeli płatność za zamówienie została dokonana przez Klienta z rachunku bankowego, karty płatniczej lub karty kredytowej, które nie należały do niego, zwracana kwota zostanie przekazana na rzecz posiadacza rachunku bankowego, karty płatniczej lub karty kredytowej, przy użyciu których Klient dokonał płatności.
15. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Grzegorz Paterski prowadzący działalność gospodarcza pod firmą Kawał Dechy Grzegorz Paterski z siedzibą w Poznaniu przy ul. Koszalińskiej 68.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy kontaktować się z p. Grzegorzem Paterskim pisząc na adres e-mail: sklep@kawal-dechy.pl.
- Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane na podstawie:
- umowy lub dążenia do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO) w celu realizacji usługi utrzymania konta lub realizacji zamówienia;
- przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit c RODO) w celu prowadzenia właściwej dokumentacji z prowadzonej działalności (w szczególności wymaganej przepisami prawa podatkowego);
- prawnie uzasadnionego interesu firmy Kawał Dechy Grzegorz Paterski (art. 6 ust. 1 lit f RODO) w szczególności w celu dochodzenia swoich roszczeń i obrony swoich praw.
- Podanie danych przetwarzanych na podstawie umowy jest zawsze dobrowolne, ale jest warunkiem zawarcia umowy, a więc i korzystania z Usług.
- Odbiorcami danych mogą być podmioty świadczące usługi wspierające administratora w świadczeniu oferowanych tu Usług, a w szczególności Serwis Pośrednictwa Finansowego, jeżeli klient korzysta z oferowanej przez nie usługi finansowej, podmioty świadczące usługi hostingu, serwisu i wsparcia systemów informatycznych administratora, księgowe, prawnicze, pocztowe i kurierskie.
- Dane będą przetwarzane:
- w przypadku przetwarzania na podstawie umowy do chwili zrealizowania umowy;
- w przypadku przetwarzania na podstawie przepisów prawa do czasu wymaganego tymi przepisami. w szczególności będzie to czas 5 lat do końca roku kalendarzowego w odniesieniu do danych zawartych w dokumentacji podatkowej;
- w przypadku przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora do czasu trwania tego interesu, w szczególności w przypadku ochrony roszczeń i dochodzenia swoich praw, do czasu uzasadnionego przekonania o istnieniu takiej podstawy, jednak nie dłużej niż do czasu ich przedawnienia.
- Klient ma prawo do żądania od administratora informacji o przetwarzaniu jego danych osobowych, dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Ponadto ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Klient, który korzysta z Konta Klienta może dokonać części czynności, o których mowa powyżej po zalogowaniu się na Konto Klienta, na stronie „Twój profil”.
16. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, a zwłaszcza: ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny, Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Spory wynikające ze stosowani niniejszego regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych między Sprzedającym a Klientem umów będą rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego. Za zgodą obu stron sprawa może zostać również skierowana na drogę postępowania polubownego. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Spory pomiędzy Sprzedającym a Klientem niebędącym Konsumentem rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedającego.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszego regulaminu. Zmiana regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Sprzedającego, jednak nie wcześniej niż po upływie 10 dni od dnia udostępnienia zmienionego regulaminu na stronie Sklepu Internetowego. Dla zamówień będących w trakcie realizacji obowiązuje regulamin w brzmieniu z chwili złożenia zamówienia.
- Klient posiadający Konto Klienta zostanie powiadomiony o takich zmianach poprzez wysłanie wiadomości na przypisany do Konta Klienta adres poczty elektronicznej. Korzystanie z Konta Klienta i Sklepu od dnia otrzymania wiadomości oznacza akceptację zmian
17. Załączniki do regulaminu
Zał. 1) Formularz odstąpienia od umowy (kliknij by pobrać)
Zał. 2) Formularz reklamacyjny (kliknij by pobrać)